събота, 8 май 2010 г.

" Orient Express "

Да си дойдем на думата !
Обожавам кухнята на Турция и арабските страни ,  няма по - богати на ароматни нюанси и колорит ястия .
Винаги когато пътувам до София се отбивам в едно малко и непретенциозно турско ресторантче при  майстор Зеко .
Без помпозност ,  без снобски аксесоари и маниери ,  всичко излиза от ръцете на майстора
по най - първичния и натурален  начин .
Там получавам такова удоволствие от храната , че смело мога да кажа ,  че съм съгласна тяхното меню да бъде последното ,  което ще опитам  в края на живота си .
Точно това малко и непретенциозно ресторантче ме накара да се влюбя безпаметно в турската кухня .
После започнах да чета всякакви рецепти ,  пред мен се откриха и много неподозирани тайни и за кухнята на арабския свят .
И започнах да опитвам да готвя ,  без да имам никакво понятие от спецификата на приготвяне на каквото и да е .
Всичко ,  което грабваше интереса ми ,  премина през тенджерите и тиганите ми .
Къде успявах ,  къде не ,  но наистина го правех с огромно удоволствие ...
После започнах да преплитам една рецепта с друга ,  съчетавах подправки ,  типични за арабския свят с рецепта от турската кухня ,  всичко опитах .
Все пак в моята си кухня мога да си правя каквото си реша ! :))
А и съпругът ми винаги е уважавал труда ми в кухнята и наистина се чувствах смела в експериментите си .
Отдавна се каня да ви покажа нещо лесно ,  което със сигурност ще успеете да си приготвите ,  дори и това да е първия ви опит в ориенталската кухня .
Ако някой ден решите ,  че искате нещо различно , магично и толкова семпло ,  а в същото време съвършенно ,  качете се на "  Orient Express " !
Пътуването си струва и винаги ще бъдете в 1 класа ! :))



" Orient Express "












Пюре от патлаждан   ( рецептата тук )

 Pide Za` atar                ( рецептата тук )

 Adana Kebap               ( рецептата тук )

1 коментар:

  1. Adana Kebap имах удоволствието да го опитам в Турция и много ми хареса. Като цяло смятам, че са много добри в готвенето там. Успяват да придадат страхотен вкус на абсолютно всичко.

    ОтговорИзтриване