сряда, 5 май 2010 г.

" Тирамису "

Кой не знае "Тирамису"  ,  кой не е слушал за него.
Любим десерт на хиляди хора,  непреклонен на мястото си на фаворит сред огромния брой сладки изкушения, "Тирамису" очарова с мекия си вкус на кафе и сякаш ти казва "Вдигни ме!"  (какъвто именно е и превода на името му  )  .
Но аз не знам защо винаги го чувам да ми казва "Изяж ме !" . :))
Няма да ви занимавам с историята на десерта ,  в нета има огромна информация по въпроса ,  а смятам направо да ви отведа към най - съществената част -  рецептата .
Исках да видя как го приготвят по света и попаднах на  този сайт   ,  от който взимствах следващата рецепта .  Тя е много близка до тази ,  която аз обичам да приготвям ,  с тази разлика , че аз изполвам сурови жълтъци ( както съм чувала ,  че е в оригиналната италианска рецепта ) .
Сега тъкмо ще си имате и двата варианта .
Дори и начинаещи кулинари ще се справят с приготвянето на "Тирамису ".
И да се похвалите после!

"Тирамису"







Продукти

за сиропиране на бишкотите :
около 360 мл силно кафе
2 с . л .  захар
50-60 мл вино Марсала


300  грама бишкоти  " Savoiardi "
2 с. л.  тъмно горчиво какао за поръсване


за крема:

4  жълтъка
2/3 кафена чаша вино Марсала
1/2 чаена чаша захар
пудра захар на вкус
250-300 мл течна сладкарска сметана (животинска неподсладена)
500  гр Mascarpone

Подгответе си тавата ,  в която ще редите десерта .  Сиропирайте бишкотите и ги подреждайте до запълването на дъното на тавата .



На водна баня направете крем "Забайоне" от жълтъците, захарта и "Марсала"-та. 
Това става като разбиете жълтъците и захарта до побеляване с миксер, после добавите виното и варите го сгъстяване с непрекъснато бъркане, както вече споменах на водна баня.
В голяма купа разбийте на пяна сметаната, после добавете маскарпонето, изстиналия яйчен крем и подсладете на вкус с пудра захар. Разбъркайте добре.


Сложете половината крем върху първия ред сиропирани бишкоти . Сиропът задължително трябва да е изстинал.




Върху крема подредете и втория ред сиропирани бишкоти .  Сложете и останалия крем ,  загладете добре и ако желаете ,  можете с вилица да направите тази декорация :


Поръсете с какаото и оставете в хладиник да стегне и да се изстуди добре .
А после ...  
... после ,  ако съвсем ви е писнало от чакане ,  може направо с лъжицата от тавата . :))




8 коментара:

  1. Тук мога да говоря от гледна точка на дегостатор, тъй като имах удоволствието да опитам едно такова парче. Вярвате или не, никога не съм яла по-вкусно тирамису. Излапах едно огромно парче за има няма 2 мин. Беше уникално във всички аспекти- външен вид, вкус, аромат. Сега няма отърване от мен, Розалия ще реве за козуначена торта, а аз за тирамису :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много ти благодаря за оценката , за мен
    най - голямото удоволствие е някой да оцени нещата , които съм приготвила ! :)
    А с Розалия двете да се хванете по съседски и да спретнете нещо и вие накрая . :))

    ОтговорИзтриване
  3. Това е любимият ми десерт! Приготвям го по същият начин и знам че е невероятно. Чудесна рецепта!
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Tova Tiramisu e bojestveno vkusno!
    Prekrasna recepta!

    ОтговорИзтриване
  5. Рецептата наистина е супер! Ние вече я правим за втори път. Поздравления! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Аз лично съм правил същото и мога да кажа, че е мнооого вкусно, но също така и скъпичко за приготвяне...и никога не ползвайте крема сирене или сметана вместо маскарпоне, иначе няма да е тирамису

    ОтговорИзтриване
  7. Veche za deseti put go pravq po tazi recepta i vinagi e prevuzhodno:)))

    ОтговорИзтриване
  8. Скъпа Вероника,
    Искам да Ви благодаря за всички ваши изключителни рецепти. Аз съм голяма почитателка на сладкиши и торти и не веднъж съм се допитвала до вашия блог за нещо интересно и ново, защото не обичам да правя един и същ сладкиш или торта. Всичките Ви рецепти са изключителни и много точни и резултата винаги е уникален.Още веднъж голямо БЛАГОДАРЯ!

    ОтговорИзтриване